Marka Lubelskie

Znani są laureaci wyróżnienia Marka Lubelskie. Wśród nich przedsiębiorcy z Kazimierza.

Do tego roku, marką Lubelskie, pochwalić mogło się blisko 90 firm. Podczas 16 edycji znak towarowy otrzymały między innymi: Browar Perła, Pszczółka, Apis, Stella, Uzdrowisko Nałęczów, Cisowianka, Piekarnia Sarzyński, Magiczne Ogrody czy Reypol.

Lokalna winnica z wyróżnieniem

W ostatnią sobotę sierpnia, w Centrum Spotkania Kultur przyznane zostały oficjalnie, kolejne certyfikaty „Lubelskie”. Wśród laureatów tego prestiżowego wyróżnienia jest Winnica Kazimierskie Wzgórza prowadzone przez Bogumiłę i Marka Raków na Wylągach. To jedna z młodszych, ale i najprężniej działających winnic naszych okolic.

Zbudowaliśmy markę lokalną – mówi Bogumiła Rak – opartą na regionie. Nasze wina to: „Legendy kazimierskie”: Kogut, Esterka i Kozioł, a pozostałe mają na etykietach motywy związane z Kazimierzem: zamek czy basztę. Nasza winnica, to nie samo wino, to doświadczenie wina. Rozwinęliśmy enoturystykę, siedlisko, na którym stworzyliśmy winnicę. Opowiadając o uprawach, podkreślamy walory Lubelszczyzny.

Otrzymanie nagrody to olbrzymi prestiż i wielkie wyróżnienie – mówi właścicielka winnicy – to docenienie przedsiębiorczości i tego co robimy. Jesteśmy z nagrody bardzo dumni. W końcu winnicę zaskomlaliśmy od zera.

Dlaczego wybrali Państwo Kazimierz?

Z sentymentu – mówi właścicielka winnicy. Przyjechaliśmy z Warszawy, ale Kazimierz zawsze chętnie odwiedzaliśmy i tu wzięliśmy ślub. Dla nas to miejsce szczególne. Jak dla wielu turystów obecnie to symbol kultury, z galeriami, muzeami i zabytkami.
Dla nas to takie spełnione marzenie – zostawić wielkie miasto, korporację i przenieść się do Kazimierza Dolnego. Tu założyć firmę. W ciągu 4 lat zbudowaliśmy winnicę i markę, ale włożyć w te działania musieliśmy wiele pracy, energii i dorobek całego życia.

A plany na przyszłość?

Nadal rozwijać będziemy enoturystykę, w planach jest budowa dodatkowego obiektu. Będziemy produkować więcej wina, bo jako młoda winnica dopiero teraz osiągamy 100% jej wydajność. Rozwinie się portfolio win, które nie tylko będzie można spożyć na miejscu, u nas , ale i w restauracjach.

Marka Lubelskie przyznawana jest od 2007 roku. Ma być wsparciem dla lokalnych firm i wyróżniać produkty innowacyjne, wysokiej jakości i ekologiczne.

Witaj
Zapisz się na nasz newsletter

Będziesz otrzymywać informacje o ciekawych wydarzeniach

Nie wysyłamy spamu, nie przekazujemy nikomu adresów email.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *