Kładka Kazimierz Dolny – Janowiec, historii ciąg dalszy

Czy stać nas na kładkę?

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ogłosił pod koniec lipca przetarg nieograniczony na opracowanie dokumentacji dla zadania pn.: Koncepcja programowo-przestrzenna budowy kładki pieszo-rowerowej na Wiśle pomiędzy Kazimierzem Dolnym i Janowcem.

Do przetargu stanęły cztery firmy. Najniżej opracowanie dokumentacji wyceniła firma z Gdańska: Pracownia Projektowa MiD sp. z o.o. Firma wycenia przygotowanie projektu na 874 530. 00 zł. Warszawski Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. wycenił pracę już na 1 353 000,00 zł, a Promost Consulting sp. z o.o. sp.k. z Rzeszowa na 1 653 999,45 zł. Najwyższą cenę podała firma z Lublina. Biuro Usług Projektowych Drogprojekt Sp. z o.o. wyceniając opracowanie dokumentacji na 1 950 810,75 zł. Zarząd Dróg Wojewódzkich na prace nad dokumentacją przeznaczył do 1 176 641,09 zł.

Musimy pamiętać, że to dopiero początek kosztów. Jest to projekt koncepcji. Następnie będzie projekt samej kładki i jej budowa. A potem koszty utrzymania obiektu. W Warszawie, nowo powstająca kładka łącząca Śródmieście z Pragą Północ, kosztować ma 120 milionów złotych. Warszawska kładka rowerowo-piesza liczyć będzie 500 m. Będzie tam ciąg pieszo-rowerowy i miejsca wypoczynku. Ma być ukończona do 2014 roku. Tyle że w Warszawie, kładka powstaje w całkowicie zurbanizowanym krajobrazie.

Mosty i kładki od lat obiecywane mieszkańcom Lubelskiego Powiśla budzą liczne kontrowersje. Małopolski Przełom Wisły to jeden z najpiękniejszych odcinków Królowej Polskich Rzek. Teren bogaty widokowo i przyrodniczo. Umiejscowienie kładki nie powinno zaburzać krajobrazowych walorów okolic Kazimierza Dolnego. Zapewne projekt budowy obiektu tego typu spotka się z licznymi protestami miłośników przyrody i krajobrazu, a sama budowa kładki spotka się z wieloma problemami. Trzeba zwrócić uwagę na specyficzne podłoże i brać pod uwagę, że Wisła wzbiera. Kładka wytrzymać będzie musiała wysoką wodę i ewentualne powodzie.

Czy kładka powstanie? Mamy poważne wątpliwości co do realizacji tego projektu. A może skupić się na budowie kładki na Bystrej, aby dokończyć ścieżkę rowerową Puławy – Kazimierz Dolny?

Czytaj także:

Kładka Kazimierz-Janowiec >>>


Witaj
Zapisz się na nasz newsletter

Będziesz otrzymywać informacje o ciekawych wydarzeniach

Nie wysyłamy spamu, nie przekazujemy nikomu adresów email.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *